.
Чому важливий показник залученості?
Рівень залученості активно використовують під час аналізу якості контенту в соцмережах. Оцінивши рівень ER, можна стверджувати про важливі для просування параметри:
Лояльність. Люди не залишать свій лайк і позитивний коментар бренду, до якого у них немає довіри. У споживача є почуття впевненості в торговій марці.
Популярність. Синонім Engagement Rate — це та метрика, що покаже, наскільки ви відомі серед користувачів. Чим більше лайків і коментарів під постами, тим ви популярніші.
Віральність контенту. Характеристика, яка визначає, з якою ймовірністю підписники захочуть зробити репост публікації. Цю метрику можна відстежити за кількістю натискань на кнопку "поділитися" як в Instagram, так і Facebook. Якщо ваш контент цікавий, корисний, то аудиторія поширить його самостійно.
Досяжність аудиторії. Розумна стрічка в соцмережах оновлюється дуже швидко, і важливо, щоб користувачі побачили однією з перших нашу публікацію. Якщо на неї реагують, то шанс, що вона з'явиться у більшості юзерів, набагато вище.
За допомогою ER можна оцінити якість рекламних кампаній в будь-який соцмережі.
Як розрахувати Engagement Rate?
Спочатку збираємо інформацію: реакції (лайки, коментарі, збереження, репости), кількість постів і кількість підписників.
Розраховуємо середню кількість реакцій на пост — беремо всі пости за потрібний період і підсумовуємо всі реакції. Загальну кількість ділимо на кількість постів за цей період. Далі ділимо отримане значення на кількість підписників в акаунті і множимо на 100. Це і буде ваш ER в соцмережах.
Наведемо приклад.
Ми хочемо дізнатися рівень залучення на сторінці Маші Єфросиніної за 3 дні: https://www.instagram.com/mashaefrosinina/
На першому пості — 39 540 відміток "Подобається" та 1154 коментарі, на другому — 28279 відміток "Подобається" та 73 коментаря, на третьому — 45994 відміток "Подобається" та 286 коментарів.
Сумарно отримуємо = 115326 реакцій, які ділимо на кількість постів, тобто 3, і отримуємо = 38442.
Отриманий показник ділимо на кількість підписників — 1,4м, й отримуємо 0,02745857. Цю цифру множимо на 100 = 2,7% ER на сторінці Маші Єфросиніної.
Висновок: із такою кількістю підписників маємо показники вище середнього. Отже, залученість підписників в блозі висока.
А тепер порівняємо результат із показниками, який надає сервіс аналітики LiveDune.
Бачимо, що значення відрізняється мінімально, але враховуємо, що тут можна вибрати тільки один тиждень для проведення аналізу.
Який рівень ER вважається високим?
Рівень залученості розраховується щодо кількості підписників компанії в соцмережах, показники як для малих, так і для великих компаній можна отримати за подібною схемою.
Оптимальний ER для кожного свій:
від 5К-10К — 5-10%;
понад 10К — до 5%;
понад 100К — 2%;
сторінки-мільйонники — 1%.
Пам'ятаємо, що все залежить від тематики сторінки і що саме вона просуває. Досягти бажаного ER в акаунті, який просуває товари на B2B-аудиторію, набагато складніше, ніж магазину одягу або салону краси.
Сегментація ER
Коефіцієнт залучення ділиться на 3 основних види:
- ER за день (daily engagement rate або ER day)
- ER за пост (engagement rate або ER post)
- ER на охоплення (engagement rate by reach або ERR)
Денна залученість (daily engagement rate або ER day)
Ми користуємося за необхідності базовою формулою для розрахунку ER day для обраного дня або періоду:
Підсумкове значення покаже приблизний відсоток активних людей за день від числа підписників.
Важливо: умови, за яких ми застосовуємо цю метрику, не враховують, що підписник міг відреагувати на пост кілька разів. У ERday така неточність стає помітнішою, так як активність одного юзера на різних публікаціях, запущених в один день, значніше вплине на результат.
Ще один момент, який не враховується, — частота постингу. Потрібно підвищити ERday? Запускайте більше постів. А більше постів за день = вище сумарна активність.
Висновки: денна залученість допомагає з'ясувати приблизний % активності стосовно числа підписників. Словом, "ефективне охоплення" (обсяг залучення) сторінки. А також дізнатися відсоток активних користувачів на сторінці в момент публікації.
ER за допис (engagement rate або ER post)
Формула для визначення середнього відсотка людей, залучених у конкретний пост:
Після збору даних із кожної публікації за період ми можемо впорядкувати їх за результативністю. Найякісніший контент буде найвище.
У чому недолік цього показника? При зростанні числа підписників падає загальний відсоток залученості. Причини різні: інтерес до сторінки навіть від найвідданіших підписників може з часом падати, люди підписуються на інші сторінки, і стрічка їм видає набагато більше постів.
Висновки: ER post допоможе оцінити, наскільки підписникам "заходять" пости, і порівняти їхню ефективність.
ER за охоплення (engagement rate by reach або ERR)
Дає нам розуміння, скільки людей в відсотковому співвідношенні, побачили ваш допис.
Щоправда, охоплення — відносний показник. Цифри нестабільні і можуть змінюватися під впливом різних факторів: час постинга, вірального потенціалу публікації, важливість сторінки для користувачів та інше.
Більшість соцмереж не поділяють охоплення на підписників і загальне охоплення. Якщо пост був вірусним, то вийшовши за рахунок шерів за межі спільноти, і опинившись в стрічці їхніх друзів і підписників, отримає більший радіус дії і мале залучення щодо загального охоплення. Тому процентний показник ERR публікації поповзе вниз.
Бувають і кардинально інші ситуації, коли при низькому охопленні публікація отримує високий рівень залучення. Це можна побачити на прикладі спільноти з невеликою кількістю підписників. Контент для них цінний, і вони залюбки залишають свої реакції.
Висновки: вам потрібна буде залученість за охопленням (engagement rate by reach), коли необхідно обчислити приблизний % людей, які проявляють активність, серед тих, хто переглянув пост. Але цей показник вам не знадобиться, якщо ви хочете порівняти якість цих публікацій, він буде необ'єктивний, порівнюючи різні сторінки та їхній контент.