.
Лікар збере анамнез, будівельник подивиться генплан, а SMM-стратег вивчить бриф. Бриф на просування в соціальних мережах – це певна угода (техзавдання) між агентством і клієнтом, де прописана вступна інформація про проєкт, завдання і цілі, які стоять перед командою.
Користь брифу:
Дві основні проблеми, які зустрічаються на практиці – це:
Як цей процес влаштований в нашому агентстві?
Для початку кожен потенційний клієнт отримує посилання на бриф-знайомство (ось, до речі, і воно). Це звичайна google-форма, в якій є 16 коротких запитань із серії "Так / ні". Її основна мета – отримати первинну інформацію про проєкт без поглиблення, а також зрозуміти потребу замовника (комплексне просування / розробка стратегії / таргет / робота з лідерами думок). Зазвичай обробка брифу займає 1-2 години.
Проаналізувавши матеріал із колонки "Дано", ми приступаємо до вирішення – підготовки комерційної пропозиції, яка часто для замовника є вирішальним фактором при виборі підрядника. В кп вказуємо обсяг робіт (кількість постів, Stories, модерація повідомлень, таргет, звітність) і відповідно вартість. Також пропонуємо рекомендований рекламний бюджет і прораховуємо, який результат можна отримати за ці гроші. Замість висновку – лист на пошту потенційного клієнта з ціновою пропозицією і запрошенням провести оффлайн-зустріч.
Потім хід подій може бути різним: підписання договору, обіцянку подумати або зовсім “гра в мовчанку”. Але коли договір вже у нас на столі, починається найцікавіше – розробка SMM-стратегії. І якраз на цьому етапі починається підготовка так званого (у нас) "клієнтського" брифа. Це вже документ на 4+ листа, структуру якого ми розберемо трохи нижче. Звісно, у нас є певний шаблон, але він редагується з урахуванням особливостей бренду (для нерухомості та FMCG, наприклад, вони будуть кардинально відрізнятися).
Зміст "клієнтського" брифу:
1-ий блок: про компанію
2-ий блок: цілі та завдання
3-ий блок: короткий аналіз конкурентів
4-ий блок: цільова аудиторія
5-ий блок: тексти
6-ий блок: заборони
7-ий блок: візуальна стилістика та дизайн
8-ий блок: реклама
Непоганий об'ємчик вийшов, чи не так? Надалі – все в руках замовника. Від того, наскільки вдумливо, детально і зрозуміло він заповнить цей бриф буде залежати успішність подальшої комунікації й співпраці в цілому.
Не менш важливий етап настає опісля – дебрифінг. Це особиста зустріч із клієнтом, коли ви обговорюєте отриману інформацію, ставите запитання, намагаєтеся ще раз відчути болі компанії і зрозуміти глобальні завдання, які стоять перед бізнесом. Важливо, щоб між вами не було недомовленостей і обидві сторони розуміли, в який бік рухатися і навіщо.
Путівник, маяк, ікеївська інструкція, компас у світі digital – називайте як завгодно, але суть не змінюється. Бриф – один із найважливіших документів для SMM-агентства. Ми сподіваємося, що зуміли вас переконати в цьому, і якщо виникне потреба заповнити бриф, ви згадайте нашу статтю і поставитеся до цього процесу вкрай відповідально.
Антонішина Ксенія, Head of SMM Kiwi Agency