.
• глобальні тренди;
• дизайн і візуалізацію в 2020-му;
• TikTok як новий вид комунікації для брендів.
Поїхали!
Розпочнемо з того, що соцмережі стрімко стають "ринком", де кількість продажів зростає не щодня, а щогодини. Якщо раніше профіль в соціальних мережах був більше про впізнаваність, лояльність бренду/компанії/послуг, нині всі хочуть там саме продавати.
Власне, до чого я. У 2020 році Facebook inc. обіцяє впровадити всередині Facebook і Instagram платіжну систему. Якою вона буде? Ланцюжок приблизно такий: каталог з товарами – шопінг теги – оформлення замовлення – оплата. І все це всередині соцмереж. Я вже в шоковому стані. Сподіваюся, функція запрацює відразу в усьому світі.
VR і AR
Те, що вже сьогодні є маски на будь-який смак і колір, зі складним дизайном і простенькі, з музикою і звуками, тестами і різноманітними махінаціями із зовнішністю, –дуже круто, але це не межа. У 2020-му віртуальна реальність набере ще більших обертів і буде розвиватися зі швидкістю звуку. Ми очікуємо й нову хвилю VR, коли цілком реальними здаватимуться неживі предмети, коли можна буде приміряти одяг, не одягаючи його, й подивитися, чи впишеться в інтер'єр ті чи ті меблі.
Люди хочуть самовдосконалюватися. Тому розвиток – незаперечний тренд 2020-го року. Причому і професійний, і духовний. Йога, здорове харчування, розумне споживання, тайм-менеджмент і надпродуктивність. На порядку денному – всі сфери нашого життя.
Дедалі більша кількість людей прагне до того, аби зробити світ чистішим. Тому, наприклад, бренди відмовляються від використання пластика та поліетилену, замінюючи їх органічними матеріалами. І якщо ви все ще не запланували в своєму контент-плані кілька постів про екологію, радимо скоріше замислитися над цим.
Ця тема вічна, як і відео з котиками. Чого тільки бренди не вигадують, щоб залишатися на одній хвилі зі споживачами! Але їхні старання точно не минають даремно. Тепер практично в кожному закладі є страви vegan frendly, на полицях магазинів – косметика cruetly-free & vegan, а всесвітньо відомі дизайнери, в тому числі й українські, роблять органічними одяг та покази. Наприклад, Ксенія Шнайдер створює речі з переробленого джинсу.
Якщо ще в 2018-2019 роках всі молилися на оформлення в стилі 90-х, в 2020-му ретро впевнено втрачає свої позиції. Йому на зміну приходять інші, не менш яскраві та цікаві, тренди.
Це відносно нові напрями в дизайні, що стрімко набирають популярність. Вони прийшли до нас із відеоігор, переважно азійських. Зображення в такому стилі має дуже незвичний і футуристичний вигляд, немов майбутнє вже настало. Тільки-но погляньте!
Бруталізм можна не любити, але ігнорувати його навряд чи вийде. У своїй основі він тісно пов'язаний з архітектурою. Але сьогодні його ідеї і стиль захопили вже цифровий світ. Завдяки підвищеній увазі до архітектурного напряму в Instagram 5 років тому бруталізм знову знайшов своє визнання. Тепер це бунтарський тренд, що постійно знаходить нових поціновувачів і буквально виштовхує і дизайнерів, і аудиторію із зон їхнього комфорту.
Грубу естетику часто застосовують у веб-і графічному дизайні. Й хоча бруталізм не завжди має привабливий вигляд, він помітно вирізняється з-поміж відполірованих макетів, зразкових композицій і універсальних художніх рішень. Так, цей стиль може бути зухвалим, незрозумілим, але плутати його з антидизайном не варто.
Всі великі й нестандартні дизайн-проекти привертають увагу. Навіть якщо не викликають симпатії. Справа в тому, що оптичні ілюзії або візуальна деформація композиції і типографіки чіпляють аудиторію сильніше, ніж ідеальна картинка. В цього виду дизайну немає обмежень, він не ідеальний. І цим так відрізняється від решти "вилизаних", гарненьких картинок.
Погляньте на ілюстрацію нижче. Навряд чи вам вдасться пробігти поглядом повз неї і не замислитися, яким же був задум автора цього незрозумілого зображення.
Цей пункт можна назвати "предметною зйомкою", що фокусує увагу на "душі" продуктів або речей. Запишіть собі в контент-план таку фотосесію і використовуйте макро-кадри протягом всього року. Вони 100% не залишаться без уваги аудиторії і отримають гідну кількість лайків і репостів.
Це – однозначний маст хев 2020-го. Звісно, нині, коли дедалі більше людей публічно говорять про проблемну шкіру, зайву вагу й прийняття себе, фільтри й ретуш відходять в сторону. В рекламних кампаніях бренди прагнуть показувати природних моделей. Повних і струнких, підтягнутих і не дуже, молодих і в зрілому віці. Це, як ніколи раніше, круто! І правильно, ми вважаємо.
Підбиваючи підсумки візуального блоку, варто додати, що тренди настільки різні – від футуристичних до максимально природних, – що кожен бренд знайде з-поміж них щось для себе. Головне пам'ятати: щоб вас помітили, потрібно залишатися по-своєму особливим і бути корисним в соцмережах.
Весь світ божеволіє за TikTok-ом, а кількість його користувачів зростає як на дріжджах. Ця соціальна мережа стала популярною в СНД лише на початку минулого року, але нині рве своїм рейтингом статистику іншим ресурсам. Тому не дивно, що тепер практично кожен бренд має свою сторінку в TikTok і регулярно публікує на ній контент.
Але з’ясуймо, чому TikTok так різко підірвав інтернет?
Зрозуміло, що туди приходять розважитися, там цінують таланти, там немає тиску реклами, як в тому ж інстаграм. Окрім того, в цій соцмережі можна легко стати "популярним тіктокером"– так називають себе користувачі з великою кількістю аудиторії. А ось в інстаграмі за таку цифру доведеться віддати й душу, й весь бюджет.
Але навіщо брендам використовувати цю соцмережу? Звісно, щоб бути на одній хвилі зі своєю аудиторією. А також для впізнаваності бренду й підтвердження того, що він в темі молодіжних інтересів.
TikTok – це жодним чином не про продажі, це саме про імідж.
До речі, заводити сторінку в TikTok потрібно далеко не кожному бренду. Наприклад, без неї можна обійтися, якщо ви ганяєте машини з США або продаєте антикваріат.
Від себе хочу додати, що в TikTok потрібно показувати людей! Не пакування товарів, не продукцію, а саме людей, які стоять за процесом виробництва, транспортування або продажу. Тоді й рівень довіри користувачів буде підвищуватися.
Наприкінці статті підведу невеликий підсумок. Це радше навіть нагадування, що контент, який ви публікуєте в будь-якій соцмережі, має бути крафтовим, особливим і душевним. В цьому вам допоможуть челленджі, інфоприводи й досвід конкурентів.
А також, звісно, команда Kiwi Agency. Напишіть нам на info@kiwiagency.com.ua або постукайте в особисті повідомлення ось тут, і ми, як Чіп і Дейл, відразу прийдемо на допомогу.
На зв'язку була Сидорова Вероніка,
SMM-менеджер Kiwi Agency