.
Навіщо це взагалі потрібно?
На сучасному ринку функціонує велика різноманітність брендів, а тому споживач завжди має можливість не просто вибрати потрібний йому товар, а знайти «друга» в особі бренду, чия філософія йому буде зрозуміла та близька.
Звичайно, далеко не всі споживачі мислять настільки глибоко, але для ефективної комунікації бренду все ж таки потрібно знати свою аудиторію максимально добре. Йдеться не тільки про вік, статеву приналежність та геоположення, але також і про інтереси та цінності, які бренд надалі транслюватиме.
«Знати свою аудиторію» — про що це?
Якщо поставити це запитання маркетологу-початківцю, він відразу скаже, що свою аудиторію важливо знати за такими параметрами, як вік, стать та сімейний стан. Так, цієї інформації справді вистачить, щоб «відсікти» тих, кого ваша пропозиція точно не зацікавить. Наприклад, людині, яка не має дітей, навряд чи сподобається навіть дуже цікава та пізнавальна стаття «Як правильно вибирати підгузки». Але якщо говорити серйозно про портрет цільової аудиторії, то потрібно вивчити його досконально.
Як це робимо ми?
У будь-яку стратегію комунікації в соцмережах входить не тільки підготовка контенту, але також правильно підібраний тон спілкування з підписниками та відповідей на запитання, що ставляться часто. Все це потрібно заздалегідь спланувати, погодити з клієнтом і, можливо, коригувати з огляду на відгук аудиторії.
Є бренди, які лише однією своєю торговельною пропозицією вже диктують і тональність, і головний меседж. Наприклад, лікарські засоби.
«Фармак» — топова українська фармацевтична компанія. На офіційних сторінках вона розповідає про свої переваги за допомогою актуального та освітнього контенту на тему здоров'я.
☝️ Важливо зауважити: діалог із підписниками не відбувається у стилі «тільки ми — найкрутіша компанія, яка виробляє найякісніші ліки, що лікують усі хвороби світу».
Всі публікації та сторіз продумуються так, щоб донести корисну інформацію максимально просто, чесно та зрозуміло. Наприклад, «Фармак» дуже доступно розповідає про те, навіщо на паковання ліків наносять опуклі «пухирці», а потім ненав'язливо згадує про те, що такі ж тактильні написи є і на продукції компанії, щоб кожен споживач зміг отримати якісне та необхідне лікування.
Весь контент компанії й своїм змістом, і стриманим фірмовим стилем вказує на турботу про здоров'я, що ґрунтується на використанні виключно достовірних та наукових фактів. Текстовий контент та тональність комунікації з аудиторією підтверджують експертність. При цьому пости не сприймаються як складні статті з Google, перенасичені складними формулюваннями та термінами.
Важливим елементом у стратегії комунікації є грамотні та оперативні відповіді, які закривають біль підписника. Коли йдеться про рецепти, поради або препарати, що будь-яким чином впливають на організм, питань та нюансів з'являється багато. Найчастіше користувачі вважають за краще отримувати відповідь швидко та без візиту до лікаря, тому ставлять запитання на офіційних сторінках.
Загальний тон взаємодії з аудиторією ґрунтується на одному конкретному болю: усі, хто підписаний на спільноту, зацікавлені в тому, щоб знайти розв'язання певних проблем зі здоров'ям та самопочуттям. Саме на цьому бажанні будується вся комунікація компанії «Фармак».
Але не все так просто…
Якщо цільова аудиторія ширша, а товар — масовий, все може бути складніше. Візьмемо, наприклад, чай. Його може купити будь-хто та будь-коли (випадково переплутав / повівся на рекламу або етикетку / побачив хорошу знижку / почув відгук від знайомого тощо). У таких випадках вибудовувати комунікацію та ростити лояльну цільову аудиторію набагато важче, тому що всі сегменти за допомогою однієї мови відразу не зачепити, навіть якщо дуже хочеться.
Проте акаунт чайного бренду LOVARE більше звертається до молодої та соціально активної аудиторії, яка любить жити красиво та охоче вступає у різноманітні взаємодії. В результаті в компанії добре виходить вибудовувати довірчі відносини з підписниками, яким близька тема естетичного чаювання, прийняття себе, краси у всіх її проявах, уважного ставлення до своїх бажань та емоцій.
Аудиторія LOVARE розуміє посилання на факти з життя легендарних жінок, огляди модних луків та підказки про турботу про себе. Підписники можуть не лише надихнутися гарним дописом, а ще й поділитися з близькими: «Дивись, яка романтична фотка! А ще у них з'явився новий смак чаю, треба спробувати».
Що було б, якби бренд LOVARE продовжував вести сторінку «як усі»: використовував заїжджені порівняння чи шаблонні фрази, писав дописи на кшталт «Чаювання з друзями — завжди чудова ідея! Купуйте чай LOVARE та відпочивайте душевно!» та запускав на них рекламу? Мабуть, це не призвело б ні до чого хорошого. Такий контент не закриває біль цільової аудиторії. Він банальний та не може підкреслити переваги бренду.
Підказки для складання стратегії від Kiwi Agency
1. Складаючи портрет потенційного покупця, залучайте не лише аналітику, але також логіку та фантазію. Обов'язково вивчіть потреби, дії та спосіб життя цільової аудиторії, щоб вона точно не пройшла повз бренд.
2. Аналізуючи конкурентів, виділяйте їх сильні та слабкі сторони: проводьте дбайливу роботу над слабкими, а сильні адаптуйте під ваш продукт чи послугу.
3. Проводячи аналіз власних соцмереж, знайдіть і у себе плюси та мінуси, щоб їх опрацювати.
4. Приступаючи до роботи над контентом, розділіть його на універсальний (наприклад, вітання зі святами, які «зайдуть» будь-якій аудиторії) та унікальний (тут якраз і знадобиться ваш нестандартний підхід).
5. Розробляючи ідеї, робіть для кожної приклади макетів з текстами, щоб було зрозуміло, як це виглядатиме в реальності.
6. Обов'язково оформляйте усі доробки у красиві презентації 😉
Як гарантовано завоювати любов споживачів?
Щоб спілкування з підписниками відбувалося ефективно і для них, і для компанії, недостатньо просто визначити коло цільової аудиторії за стандартними параметрами, написати промо-пости та створити віжуали у фірмовому стилі. Необхідно настільки серйозно та глибоко продумати взаємодію, ідею та меседж, щоб бути зі споживачем на одній хвилі.
Kiwi Agency регулярно влаштовує зустрічі з клієнтами, щоб:
✓ оцінити реальну ефективність їхнього SMM-просування;
✓ з'ясувати всі цілі, завдання та побажання;
✓ зробити докладний розбір акаунтів, який виявить усі слабкі місця;
✓ розробити особливі рекомендації у вигляді міністратегії щодо покращення результатів.
Хочете чітко розуміти, що робити далі, аби стати брендом №1 у вашій ніші? Заповнюйте короткий бриф або напишіть нам на пошту: info@kiwiagency.com.ua.