.
Подібний безкорисний контент у стрічці або дратує, або зовсім ігнорується, адже в соцмережах бренд конкурує з усіма поспіль: із новинами, плітками про вагітних зірок та навіть гороскопами. Як виділитися серед конкурентів та зачепити підписника? Закрити його… біль.
Пам'ятайте: читачі шукають не послугу чи продукт, а спосіб розв'язання своїх проблем. Наприклад: не корисну їжу, а шкіру без висипів, не «круту» мовну школу, а навичку розуміти жарти з серіалу «Друзі» без перекладу. Тому важливо перевірити свій текст на корисність — запитати себе: «А це цікаво особисто для мене? Як це допомогло б мені в моєму житті?».
1. Гроші. Як їх «примагнічувати», заощадити чи грамотно інвестувати.
Наприклад: Як працювати 4 години на день і накопичити на пентхаус.
2. Знання. Як навчатися в домашніх умовах або за експрес-методом.
Наприклад: 5 лайфхаків, що допомагають бути продуктивним, коли все ліньки.
3. Відносини. Як будувати спілкування з начальником, свекрухою, інтровертами.
Наприклад: Чому дівчатам подобаються погані хлопці?
4. Здоров'я. Як берегти його змолоду — і при цьому ні в чому себе не обмежувати.
Наприклад: Які вітаміни пити, щоб волосся було на заздрість принцесі Жасмін.
5. Розваги. Чим можна розважити себе, поки дедлайн ще за горами.
Наприклад: Тест «Яке ти столове приладдя».
Які публікації «заходять» підписникам?
Підписники бувають різні. Комусь часу вистачає тільки на те, щоб просто подивитися фото і «лайкнути» його. Але є люди, які справді звертають увагу на текст. І саме тут вже тільки від вас залежить, чи дочитають вони його.
Що робити, щоб публікація зачепила не на жарт? Головне правило: кожна обрана тема має обов'язково «гасити» конкретний біль читача. Якщо цього немає, ніщо не допоможе. Тому в тексті не можна нахабно нав'язувати покупку або когось надто «дбайливо інформувати»: людей цікавить лише їхнє життя — і можливість зробити його яскравішим, кращим і цікавішим. Але коли ваш контент допомагає їм у цьому, лояльність до бренду гарантовано збільшується.
Будь-яка публікація має приносити комусь користь. Ще краще, якщо вона допомагає й автору, й аудиторії. Текст прочитають, можливо прокоментують. Збережуть або заскринять. Зрештою вас запам'ятають. І у вас куплять.
Що потрібно зробити, щоб ваш текст був корисним?
Важливий момент: треба розуміти, для кого пишете. Тобто чітко знати портрет аудиторії, її страхи та переживання — причому для кожного сегмента. Вічно зайнятим людям буде цікаво знати, як урятувати пасту, якщо забув про неї, а вона розм'якла. А от поціновувачам кулінарних вишукувань точно сподобається публікація про 25 незвичайних соусів до фарфале.
Щоб нічого не проґавити, спершу потрібно скласти рубрикатор, у якому прописуються ваші цілі, біль цільової аудиторії та варіанти наповнення стрічки контентом.
Про важливість фактажу
Текст обов'язково слід наповнювати фактами. Так, часом це складно здійснити. Але лише факти роблять текст містким, зрозумілим та корисним.
Факти можна знайти в будь-якій сфері — потрібно тільки добре придивитися і поставити 5 наведених запитань:
✓ Хто? / Що?
✓ Де?
✓ Коли?
✓ Як?
✓ Чому? / Навіщо?
Коли ви створюєте текст, завжди намагайтеся сказати щось нове — або ж розповідайте про свій досвід. Це стосується не лише особистих, але й комерційних публікацій. Аудиторія і сама може прочитати уривок із «Вікіпедії», тому суха загальна інформація людям абсолютно ні до чого.
До речі, банальні описи на кшталт «унікального принта» або «гіпоалергенної тканини» теж не викликають особливої довіри — і це факт. Краще прямо розповісти, звідки прийшла тканина або як з'явився ваш «унікальний» принт. Чисті та прозорі факти залучать не просто підписників — відданих клієнтів.
Підказка. Якщо вас здивував факт, напишіть про це. Напевно, і ваші підписники здивуються. Отже, текст їх зацікавить — і запам'ятається. Тримаємо у голові ще одне негласне правило: нічого не писати, доки не впевнений, що це варто почути.
1. Уникати вступних слів та канцеляризмів
Люди з кожним роком читають все менше, переглядаючи тексти швидко і на ходу. Тому важливо створювати зрозумілі публікації, що сприйматимуться моментально. Як полегшити тексти? Прибрати стоп-слова, які не несуть жодного змістового навантаження, і штампи, які давно втратили свою індивідуальність і лише дратують читача.
2. Структурувати текст
Ваша публікація не повинна виглядати «полотном», інакше її важко читати. Як наслідок: очі втомляться → сприйняття погіршиться → інтерес пропаде → текст закинуть. Допомагайте підписникам: додайте до своїх публікацій списки, підзаголовки та доречні емодзі у помірних кількостях.
3. Використовувати графічну інформацію
Люди краще сприймають ілюстровані дані. Сміливо створюйте інфографіку, щоб зробити свій текст наочнішим. За допомогою правильно підібраного візуального контенту в контексті публікації ви зможете захопити увагу читачів.
4. Наводити приклади
Підбирайте відповідні приклади: вони допомагають закріпити сказане. Саме завдяки прикладам люди легше сприймають теорію і можуть детальніше уявити в голові будь-яку (навіть абстрактну) ідею.
У читача немає часу розгадувати, що має на увазі автор, — у нього своїх турбот вистачає. Тому текст має бути простим та живим. Як досягти такого ефекту?
Перед публікацією пост слід кілька разів перечитати. Бажано вголос. І бажано не одразу. Хороший пост для соцмереж повинен «полежати» хоча б кілька годин.
Після того як ви з текстом відпочили один від одного, пройдіться по ньому кілька разів та оцініть написане на зрозумілість та логічність. Чи все ясно та легко читається? Може, потрібно переставити абзаци місцями чи забрати зайві емодзі?
Тексти — потужний засіб впливу на читача. Але їх треба вміти писати. Красиво, яскраво, грамотно та виразно. Тільки так у читача виникне спочатку інтерес, потім бажання зберегти публікацію або нею поділитися, а в ідеалі — придбати продукт чи послугу.
Пам'ятайте: якщо інформація у публікації не переконує, а читач не розуміє ідеї та змісту написаного, він мовчки піде з вашої сторінки. Навіть коли бренд дуже якісний та дуже гідний.
Не знаєте, як зробити ваші тексти максимально корисними для підписників? Заповніть короткий бриф, і ми обов'язково зв'яжемося з вами, щоб допомогти в цьому питанні!