.
Скільки українців користуються соцмережами?
Українці продовжують адаптуватися до звичного життя, а отже споживати інформацію через соціальні мережі. Сьогодні в YouTube зареєстровано більше ніж 28 млн українських користувачів, в Instagram — понад 16.1 млн, у Facebook — 15.45 млн. TikTok має більше ніж 10.55 млн користувачів.
Як змінилась користувацька поведінка у соцмережах?
Українці стали активніше користуватися месенджерами. Наприклад, Telegram збільшив свою аудиторію майже на 10% за п'ять місяців та майже наздогнав Facebook за охопленням.
Закономірно, що користувачі більше цікавляться новинами та відстежують їх у зручному додатку. Ключовими його перевагами є:
TikTok також продовжує набувати популярності. У квітні додаток для створення та перегляду коротких відео посів почесне місце у двадцятці, захопивши прихильність половини україномовних інтернет-користувачів. А от аудиторія Facebook та Instagram після початку повномасштабного вторгнення дещо зменшилася (на 0,1% і 0,4% відповідно).
Зазначимо, що охоплення комерційних акаунтів у всіх соцмережах знизилося, оскільки увага українців зараз прикута до новинних і волонтерських акаунтів, а також сторінок суспільно-політичних діячів.
Реакція соцмереж на війну росії з Україною
Tik Tok
Від початку повномасштабного вторгнення в Україну до 31-го березня команда безпеки TikTok видалила 41 191 відео. 87% з них — через порушення політики проти дезінформації.
У TikTok заявили, що запровадили нові технології для перевірки фактів у відео та протидії дезінформації. Як це було реалізовано? Розробники запустили пілотну програму маркування тих російських медіа, які контролює Кремль. Тепер таку позначку мають 49 сторінок російських видань. TikTok закрив росіянами можливість вести прямі ефіри та публікувати контент. Також росіяни не можуть переглядати контент іноземного походження.
Meta
З перших днів повномасштабної російсько-української війни компанія Meta доєдналася до інформаційного фронту на боці України. Для цього були залучені українсько- та російськомовні експерти, що моніторили контент на платформі. Також для мешканців рф відключена можливість запускати рекламу, а профілі так званих російських медіа Russia Today та Sputnik заблоковані. Тепер вони рідше з’являються у стрічках користувачів, а знайти їх у Facebook та Instagram стало складно.
Яким має бути контент під час війни?
Активна соціальна позиція
У воєнний час соціальна активність бренду — необхідність. Потрібно на власному прикладі мотивувати людей доєднуватися до волонтерських організацій, допомагати економіці країні та ЗСУ. Створювати власні ініціативи — це можливість не дати забути про події на фронті.
Важливо!
У міру варто використовувати українську символіку у креативах та згадувати про свій внесок у діяльність ЗСУ.
Щирість і людяність
Останнім часом бренди відверто діляться складнощами і викликами, з якими стикається їхня команда. Комунікація стала чесною, без прикрас. Чому? Тому, що саме зараз аудиторія як ніколи відчуває нещирість.
Ситуативний контент
Інформаційна повістка змінюється ледь не щохвилини, і вся Україна стежить за нею. Швидка реакція брендів на інфоприводи робить їх ближчою до аудиторії і говорить про те, що вони переживають чи радіють разом із підписниками.
Чому варто саме зараз інвестувати в рекламу?
Реклама у соцмережах
Платне просування почало відновлюватися вже через декілька місяців з початку війни. Ціна за результат зараз нижча, ніж до 24 лютого, оскільки значна частина рекламодавців ще не повернулася до соцмереж.
Рекламні креативи також змінилися. Головні тренди такі ж, як і в контенті: усвідомлення національності, патріотизм, використання ситуативів. З останнім важливо дотримуватися правил етичності та доречності.
Налаштування таргетованої реклами
У налаштуваннях реклами варто бути особливо обережними з вибором геолокації — не запускати промо на окуповані території чи території, на яких ведуться бойові дії. За останніми даними Youtube та Instagram відключені на території Херсонської області.
Співпраця з блогерами
Більшість блогерів зараз надають послуги за зниженими тарифами, на умовах бартеру та навіть благодійності, якщо проєкт корелюється з їхніми цінностями та несе користь. Особливу увагу слід звертати на імідж блогера. Адже зараз підписники дуже критично сприймають не лише відверто проросійську позицію, а й мовчання стосовно російської агресії.
У підсумку хочемо сказати, що не варто чекати слушної нагоди чи коли закінчиться війна. Немає кращого часу, ніж зараз. Починайте свою справу чи відновлюйте її — країні потрібно нові натхненні бізнеси. А ми допоможемо зайняти свою нішу в діджитал середовищі.
Заповнюйте бриф чи звертайтесь за аудитом ваших сторінок у соціальних мережах.