.
1. Модель запізнюється
👎 Організатор зйомки розписав час по секундах, і ось світло виставлено, локація підготовлена, візажист і стиліст на низькому старті, фотограф налаштував об'єктиви, а моделі немає і телефон мовчить ...
✅ Хто не адаптується — не виживає в жорсткому світі digital. Змінюйте сценарій, посуньте блок із моделями в кінець зйомки, наприклад, спочатку зніміть предметку. Якщо модель пропала назовсім, а не просто затримується, найбільш раціональне рішення — задіяти когось із команди як модель. Використовуйте тих людей, які ВЖЕ перебувають із вами в одному човні.
2. Модель прийшла не в тому вигляді, який ви обговорили
👎 Фото не відповідають дійсності, у дівчини не той манікюр, не той одяг, який ви затвердили, незадовільний стан шкіри та що завгодно!
✅ Якщо дівчина з модельного агентства — миттєво повідомляйте їм. Вам незабаром або підберуть заміну, або повернуть гроші. Якщо ви самі знайшли модель — намагайтеся виправити на місці або знову ж задійте колег із команди.
В ідеалі варто мати 1-2 вільні моделі на цю дату, з якими ви попередньо проговорили завдання зйомки, і якщо щось пішло не так із "основним складом" — викликайте свою підмогу. У нас була ситуація, коли у хлопця-моделі не було потрібного нам одягу, і на всі наші спроби виправити ситуацію він вів себе не зовсім ввічливо. Тому ми за півгодини до зйомки замінили його на іншу модель, із якою спілкувалися напередодні.
3. Недолік у продукті
👎 Ви запланували предметку, де має бути багато продукції, а у вас з собою тільки окремі позиції...Або ви раптово виявили, що у вас залишилися муляжі, а справжні упаковки клієнт не надіслав...
✅ Звучить максимально лячно, але врятувати можна практично будь-яке положення. Пам'ятайте, що поруч із вами — команда, яка завжди прийде на допомогу. В екстреній ситуації ви можете довірити їй підготовку до зйомки і стрімголов біжіть у магазин за товаром. Або делегуйте це завдання колезі.
4. Терміни горять
👎 За 6 годин фотосесії встигли відзняти 7 із запланованих 10 відео, а менеджер студії нагадує, що залишилося всього 15 хвилин.
✅ Як би ми все не розпланували, повернути час назад нам не під силу. А ось мінімізувати збиток — легко. Тільки менеджер/слеш/організатор знає, що важливо, а що можна перенести на наступну зйомку. Цього не знають ні моделі, ні решта. Вдих-видих, швидкий аналіз сценарію, і відповідь вмить спаде вам на думку. Дознімали основне і плануйте наступну зйомку!
5. Х'юстон, де вихідні файли?
👎 Зазвичай ми створюємо контент не тільки для соцмереж, але й для сайтів, рекламних банерів тощо. Вихідні фото клієнту потрібні буквально в день зйомки. Від швидкості залежить, чи встигнуть підготувати всі матеріали на рекламні майданчики. А "добути" вихідні матеріали у фотографів може стати завданням із зірочкою.
✅ Завжди беріть на зйомку ноут і перехідник. Поки всі збирають свої речі та в ейфорії від творчої фотосесії, швиденько скиньте всі вихідні файли на жорсткий диск. Тепер вам не доведеться кожну годину писати фотографу, а якщо він не відповідає — телефонувати опівночі.
6. Ми це не узгоджували!
👎 Коли команда досить велика, організатору складно фізично встежити за всіма деталями. І часто буває, що тільки на фото він бачить якийсь недолік стиліста або візажиста, який просто пропустив на самій зйомці. Це можуть бути катишки на светрі, "півні" в зачісці моделі, зайві предмети в кадрі...
✅ Повірте, ретуш усе врятує. Знайдіть "свого" ретушера — людину, яка розуміє вас із півслова, і готову виправити будь-який промах. У цілому формування команди для створення контенту — неймовірно важливе завдання для будь-якого менеджера. Але про це ми розповімо в наступній статті.
7. Про реквізити замовте слово
👎 Творчість творчістю, а перед зйомкою часто доводиться побігати, щоб добути весь потрібний декор для зйомки. Часто список реквізиту перевищує 10 пунктів, і всі ці предмети знаходяться в різних точках міста. Той ще квест!
✅ Будь ласка, вчіться на помилках і подумайте про це заздалегідь. В умовах локдауна все замовляти потрібно онлайн, а на виготовлення і доставку може піти більше тижня. І навіть при відкритих ТРЦ певних предметів може не виявитися в наявності, і питання їх заміни краще вирішувати не за 24 години до зйомки, а більш завчасно. Коли ви бачите весь реквізит разом із товаром, який будете знімати — і референс знайти простіше, і брифувати фотографа буде легше.
8. Скупий платить двічі...
👎 Буває, що втілити в життя всі ідеї — нереально, враховуючи обмежений бюджет. Тому іноді доводиться втихомирювати творчу жилку і використовувати всі наявні безкоштовні опції: знімати в офісі, вдома, замість моделей залучати знайомих, фарбувати одне одного і позичати потрібний одяг. І, зрештою, такий контент на виході виглядає не так дорого, як хотілося б нам і клієнтові.
✅ “На березі” поясніть усі реальні можливості. Клієнт не може читати думки і вже точно не був у вашій квартирі, де ви зібралися робити зйомку. Чітко проговоріть, що для якісного продукту потрібна студія та команда професіоналів, спеціальна техніка. Запитайте, що на даний момент важливіше для бізнесу клієнта: топовий контент чи економія бюджету. У будь-якому разі, фахівців можна знайти з найрізноманітнішим прайсом.
9. Перемудрили із завданнями
👎 Зазвичай для оптимізації часу на зйомку кличуть одночасно фотографа і відеографа. Тобто 2 супертворчі людини повинні зловити найкращі емоції, ракурси й сюжети одночасно. Модель плутається, в який об'єктив дивитися, а головні кріейтори не можуть домовитися і "лізуть" попідруки.
✅ Пропишіть ракурси для кожного виконавця заздалегідь. Обговоріть потенційний "конфлікт інтересів" ЗАЗДАЛЕГІДЬ із відеографом і фотографом. Закладіть більше часу на зйомку, щоб у разі чого перезняти окремі дублі-кадри. І на виході ви отримаєте бомбезні фото та відео!
10. Все не так і все не те
👎 Іноді клієнту не підходить контент, який ви з таким трепетом планували та знімали. І навіть якщо до зйомки ви отримали схвалення сценарію, фотографів, моделей...
✅ Дізнайтеся в деталях все, що не підходить. Якщо виправити нічого не можна — плануйте фотосесію-спробу номер 2. Якщо можна, наприклад, не підходить обробка фото, — запитайте у фотографа вихідні файли й знайдіть професійного ретушера.
І пам'ятайте: помилок не робить той, хто нічого не робить😜
Анастасія Толокольнікова, SMM-менеджер, Kiwi Agency