.
Так само і з текстами. Шаблонні та довгі, вони нікому не цікаві — ні в діловому листі, ні на сайті, ні в рекламному пості.
Але вихід є, і це інфостиль. Він дарує можливість писати правдиві, лаконічні та ненудні тексти. Базис інформаційного стилю — правила, які допомагають відділяти кукіль від пшениці, тобто зробити кожен ваш текст містким, але коротким і зрозумілим.
Коротко про інфостиль
Інфостиль — термін, що означає особливий підхід до створення максимально ясного та прозорого тексту. Тут панує правило: «якщо можна скоротити — скороти».
Такий стиль на ура застосовується там, де потрібно донести до людей серйозну інформацію. Наприклад, в оголошеннях. Або в комерційних постах, де потрібно швидко вкласти у голову користувача всі важливі дані.
Інформаційний стиль допоможе:
✓ писати ясніше та чіткіше;
✓ зробити текст легшим та позбавити його зайвих складних конструкцій;
✓ коротко та доступно виражати у тексті основний посил.
Правила інфостилю
Правило 1. Теперішній час
Намагайтеся уникати висловів та слів на кшталт «зараз», «на сьогодні», «на даний момент». Їх спокійно можна опустити — і при цьому сенс фрази не загубиться, адже найчастіше за умовчанням мається на увазі, що все відбувається в реальному часі.
Може бути так:
Зараз в Instagram роблять 70% покупок.
Але краще так:
В Instagram роблять 70% покупок.
Правило 2. Менше слів, більше діла
Час — найцінніше, що має кожен з нас. Тому треба поважати та максимально економити час читача. Будьте лаконічними. Ви здивуєтеся, але більшість текстів можна значно скоротити без втрати сенсу, просто відкинувши зайві слова.
Ми нарешті опублікували статтю, яка дозволяє докорінно змінити уявлення користувачів про те, як влаштований процес розробки SMM-стратегії.
Опублікували статтю, яка змінює уявлення про створення SMM-стратегії.
Правило 3. «Конкретніше, будь ласка!»
Стверджуючи будь-що, краще не бути голослівними. Якщо ви бажаєте побудувати довірчі відносини з користувачами, обов'язково вкажіть докази.
Агенція Х — це якісне виконання, команда професіоналів та прийнятні ціни.
У 2021 році запустили 9 проєктів із капіталізацією у $2 000 000.
Правило 4. Скажімо НІ штампам
Пам'ятайте: заплутані конструкції та зайві слова — ваші вороги. Думки завжди можна донести простіше та зрозуміліше.
У ході нашої zoom-зустрічі із клієнтом ми зачепили питання щодо прискорення здачі стратегії. Було вирішено вжити заходів щодо скорочення термінів, відведених на підготовку, за допомогою впровадження нового спеціаліста.
Роздумували, як прискоритися. Запросили ще одного дизайнера.
Правило 5. Геть узагальнення!
Так уже повелося, що читачі не довіряють розмитим формулюванням, загальним фразам та посиланням на абстрактні дослідження. Першооснова будь-якого тексту — факти.
Вченими доведено, що жінкам подобаються брюнети.
Згідно з опитуванням журналу Cosmopolitan у жовтні 2021 року, 7 з 10 читачок воліли б піти на побачення з темноволосим чоловіком.
Правило 6. Прибираємо особисті займенники
Твій/мій, ваш/ наш, ви/ти/ми... Найчастіше такі займенники можна прибрати з речення, при цьому не порушивши його сенсу.
Ми агенція переважно з вітчизняними клієнтами, але наша мета — вийти на міжнародний ринок.
Агенція Х має переважно вітчизняних клієнтів, але мета — вийти на міжнародний ринок.
Використовуючи ці 6 правил інфостилю, ви незабаром побачите, наскільки сильнішими та при цьому лаконічнішими стали ваші тексти.
Інфостиль чи сторітелінг?
Якщо хочемо вірно донести інформацію, ми маємо писати так, щоб було… зрозуміло. Логічно, правда?
Відповідно, новини, статті, оголошення, ділові листи — все це краще писати коротко та по суті. Така лаконічність та мінімалістичність обумовлені сучасним ритмом життя. А щодо комунікацій — ще й надлишком інформації.
Але часто копірайтери стикаються з полярними розуміннями краси тексту. Комусь із клієнтів важлива інформативність, комусь — нюанси та деталі, а хтось взагалі цінує все хайпове.
Звичайно, все-таки купують найчастіше на емоціях — коли з'являється бажання володіти чимось особливим. Порівняйте:
🧐 Варіант 1
Зустрічайте новий LOVARE Strawberry marshmallow з полуницею!
У коробочці: 32 пакетики чаю по 2 г.
LOVARE — літо в кожній чашці ☀️
😍 Варіант 2
Відчути себе зіркою романтичного фільму просто 😍
Кілька крапель улюбленого парфуму, романтична блуза, ніжна помада, стильні аксесуари та чай LOVARE «Ягідний джем», який довершить твій кінематографічний лук 💫
Готова підкорювати знамениті червоні доріжки? Тоді заварюй горнятко LOVARE ❤️☕
Як ви вважаєте, який з дописів згенерує більше продажів? 😉
Вибір за вами
Інфостиль — це добре, проте застосовувати чи комбінувати його краще у текстах серйозних брендів чи організацій. Так, інфостиль доречний не завжди. Але не всі це розуміють. У результаті кожен другий копірайтер пише однотипні тексти без емоцій та авторського стилю для всіх клієнтів поспіль.
Якщо ви хочете знаходити особливі та щирі слова, які б точно зображали ваш продукт, інфостиль вам не допоможе. Він навіть трохи завадить, бо всі його ідеї побудовані лише довкола зручності читача. Заберете зайві конструкції — і сенс тексту не постраждає. А от наскільки написане стане «сухим» — інше запитання.
Тут немає правильного варіанта відповіді. Але #kiwiteam знає: у кожного бренду свій стиль, почерк та цільова аудиторія. Тому ми завжди за індивідуальний підхід та грамотне поєднання інфостилю та живого слова.