.
Навіщо взагалі потрібні кейси?
Кейс — це опис роботи від моменту, коли клієнт поставив завдання до моменту, коли намічений результат був / не був досягнутий. Складаючи кейс, ви описуєте цікаві розв'язання проблем, унікальні підходи у просуванні тощо. Тому у світі не може бути двох однакових кейсів.
Коли ви пишете та публікуєте свої кейси, то вирішуєте одразу кілька завдань:
1. Переконуєте потенційних клієнтів у своїй експертності — вони одразу бачать, як ви розв'язуєте проблеми, описані в кейсі.
2. Показуєте цінність послуг, трудомісткість яких непідготовленим замовникам складно уявити (наприклад, створення контент-стратегії, аудит інстаграм-сторінки тощо). Коли ви описуєте всі етапи роботи та вказуєте кількість задіяних людей у команді, обґрунтувати вартість ваших послуг набагато простіше.
3. Тішите читачів. Кейси подобається читати багатьом, адже навіть за наявності величезної кількості контенту в інтернеті завжди цікаво за кимось піддивитися, правда? Та й ділитися чужими прикладами — наприклад, кейсами світових брендів — нормальна практика, адже це часто легше і зручніше, ніж створювати авторський контент.
Чому кейси працюють? Тому що люди завжди шукають шляхи, рішення, підказки, прогнози та алгоритми покращення якості життя. А для цього потрібні знання, які можна просто взяти та відразу застосувати. Але де їх взяти? Ось тут на допомогу і приходить грамотно оформлений кейс.
Кейс точно варто писати, якщо…
1. Вам запропонували дорогий контракт. Читач напевно теж так захоче, а тому дочитає до кінця вашу докладну розповідь про рекламу, правильні аргументи при переговорах, пошук «болю» клієнта та побудову грамотної комунікації з ним.
2. Виторг перевершив очікування / Клієнти прийшли дешево та швидко. У цьому випадку читачу теж буде цікаво дізнатися, як так вийшло, що конкретно ви робили та що стало вирішальним фактором успіху.
3. Ви припустилися серйозної помилки. Історії про те, як у когось трапився факап, подобаються людям значно сильніше, ніж розповіді про круті результати.
4. У вас чудово вийшло щось виправити. Наприклад, суттєво зменшити витрати, помітити та прибрати помилки фахівців у старій стратегії тощо.
5. Ви успішно перевернули уявлення про щось. Наприклад, зробили з інстаграм-акаунта звичайного торгового центру улюблену сторінку, на яку регулярно заходять підписники.
З чого розпочати кейс?
Оскільки кейс — це реклама ваших послуг, то й складати його слід за принципами реклами. Написати назву, що продає. Зробити вступне інтро цікавим, кількома реченнями розповівши про складнощі, з якими ви успішно впоралися.
У самому тексті краще одразу вказати вихідні дані (умови співпраці, бюджет, кількість людей у команді, дедлайни тощо): так читач одразу зрозуміє, чи може він застосувати ваш приклад для вирішення завдань власного бізнесу.
Щоб написати детальний і корисний кейс, заздалегідь дайте відповідь на такі запитання:
1. У чому полягає суть проєкту?
2. Як все відбувалося у проєкті до вас?
3. Що не подобалося замовнику? Що він хотів змінити?
4. Які особливості завдання, яке поставили перед вами (обмеження у бюджеті, термінах тощо)?
5. Чи шукали ви індивідуальне рішення для проєкту?
6. Яка кількість фахівців була задіяна у роботі?
7. Чи зіштовхнулися ви з труднощами?
8. Що саме вам вдалося змінити?
9. Які інструменти ви використовували для досягнення результату?
10. Яким був результат (очікування та реальність)?
11. Що було б, якби ви нічого не покращили?
12. Чому ви були певні, що у вас вийде?
13. У скільки замовнику обійшлася ваша робота?
14. Скільки часу витрачено на здійснення задуманого?
Наведемо приклад основних акцентів будь-якого кейсу:
✔️ Запит, з яким до нас прийшли
До нашої агенції звернувся забудовник, який планував виводити новий бренд житлового комплексу на ринок нерухомості. Йому потрібно було допомогти збільшити впізнаваність бренду та почати залучати перших лідів із соцмереж. KPI, на які ми орієнтувалися: збільшення охоплення та рівня залученості, кількість якісних лідів — 40 на місяць.
✔️ Точка А клієнта: ситуація на момент початку роботи
• В обліковому записі 50 підписників (переважно співробітники та їхні друзі)
• Охоплення низькі: 20–30 переглядів
• З акаунта було отримано всього 0 звернень⠀
✔️ Що ми робили?
• Провели підготовчі роботи: вивчили конкурентів, прописали контент-стратегію, прорахували бюджет на таргетовану рекламу, склали план робіт, підготували пости та наповнення для highlights.
• Регулярно публікували контент.
• Запустили таргетовану рекламу на обумовлений бюджет.
• Провели колаборацію з лідером думок.⠀
✔️ Результати, які отримав клієнт за 3 місяці роботи
• Кількість підписників збільшилася до 950.
• Охоплення зросло до 150 тисяч користувачів на місяць, а рівень залученості склав 3,5%.
• Клієнт отримав 145 лідів за період ведення сторінки.
1. Фотографії чи скріншоти процесу роботи — це завжди цікаво. Зображення роблять вашу розповідь живою та яскравою.
2. Що детальніше складений кейс, то краще. У вивченні чужих прикладів читачу завжди потрібні деталі (та якомога більше).
3. Краще не «захаращувати» кейс цифрами.
Тому, хто читає ваш текст, найважливіше знати, чим все закінчилося (тобто побачити саме кінцевий результат).
При написанні успішного кейсу намагайтеся транслювати в ньому свою експертність:
• доводьте, що точно знаєте різницю між теорією та практикою;
• демонструйте свою готовність нести відповідальність за взяті зобов'язання;
• переконуйте, що вартість ваших послуг дійсно відповідає їхній якості;
• показуйте результат, який повністю задовольняє або перевершує очікування.
Пам'ятайте: у кейс можна оформити будь-який ваш бізнес-процес, — головне зробити це цікаво для читача, передбачивши його запитання та цікаво відповівши на них у тексті.
З прикладами кейсів Kiwi Agency можна ознайомитися тут.